Diamond Model T 981 & Model T 968

Společnost Diamond T Motor Car Company byla založena v Chicagu v roce 1905 panem C.A.Tiltem. Automobilka měla ve znaku kosočtverec (anglicky diamond) s písmenem T uvnitř, jako připomínku jména svého zakladatele. V době druhé světové války vyráběl Diamond T klasické těžké nákladní automobily, jednak řady 980/981 (12 tun 6x4), jednak další modely menší velikosti - 967, 968, 969, 970 a 972 (4 tuny 6×6), které sloužily podle typu nástavby jako tahače (tractor) pro dělostřelectvo, konkrétně tahač houfnice M114 155 mm, nebo jako wrecker (vyprošťovací tahače s jeřábem), případně další provedení, např. dump (sklápěčka).
Tahač Diamond T 891, M20 Truck, 12-tun, 6x4 spolu s přívěsem Roger M9 45-tun byly výrobcem vyvinuté pro odvoz nepojízdných tanků M4 Sherman z bojiště, popř. jejich převoz v týlu. V podobě s otevřenou kabinou a sklápěcím předním sklem měl označení 981, starší typ se zavřenou kabinou se označoval T 980. Posádku tvoří řidič a velitel vozidla. Vozidlo je vybavené navijákem Gar Wood 5M723B, který se nachází za kabinou posádky a sloužil k natahování nepojízdných tanků na přívěs Roger M9. Diamond T 981 má 6-válcový motor Hercules DFXE diesel o objemu 14.666 cm3 (893 kubických palců) a výkonu 185 koňských sil, který pohání zadní nápravy prostřednictvím 4-rychlostním převodovky typ Fuller 4B86. Armáda zavedla Diamond T 980/981 počátkem války jako "substitute standard" (náhradní řešení) a se zavedením 40 tunového tahače tanků M26 "Dragon Wagon" byl Diamond T 981 předveden do "limited standard" v červnu 1943. Celkem bylo vyrobeno 6554 kusů modelu 980/981.

Diamond Model T 981 Pavla Rogla 

Diamond Model T 968 Honzy Tauera          
I když čtyřtunový třínápravový Diamond T Model 968 (a s ním příbuzné modely 967, 969, 970 a 972) jsou menší z rodiny Diamondů, svým zařazením stále patří do kategorie těžkých taktických nákladních vozidel. Předváděný kus majitele Honzy Tauera je v provedení Cargo (nákladní plošina), ale výrobce dodával armádě také další provedení - Wrecker (odtahová/vyprošťovací verze), sklápěčku, cisternu na asfalt, jeřáb pro chemické vojsko, atd. Původním cílem byl vývoj tahače pro dělostřelectvo (podobně jako Haltrack), ale po namontování jeřábu se auto stalo oblíbené mezi dílenskými techniky jako odtahové vozidlo a ženijní jednotky používaly další nástavby pro nejrůznější úkoly. Nejednalo se o nový "válečný" model; výrobce Diamond T Motor Car Company v roce 1940 pouze vylepšil předchozí model 967 a pokračoval ve výrobě a armádních dodávkách až do roku 1945. Celkem dodal americkým jednotkám a spojencům 31 245 kusů modelu T 968. Od konce roku 1943 v provedení s otevřenou, plátěnou kabinou. Vozidlo je vybavené 6-válcovým benzínovým motorem Hercules, chlazeném kapalinou o výkonu 106 koňských sil.