Harley-Davidson WLA a WLC

Harley-Davidson začal s produkcí modelu WL (flathead) v malých počtech koncem 30.let jako součást generální vojenské expanse. Americká armáda používala stroje H-D spolu s motocykly Indian. Vstupem USA do světové války významně zvýšil produkci, během války vyrobil více než 90.000 ks motocyklů a dalších cca 30.000 kusů bylo vyrobeno jako náhradní díly. V období války dodával Harley-Davidson motocykly WL také do Kanady pod názvem WLC a menší množství odešlo také do Anglie, Jižní Afriky a dalším spojeneckým zemím, stejně tak pro potřeby US Navy a námořní pěchoty USA. Modely WLA a WLC se liší pouze v detailech. Nejvýraznějším znakem je instalace koženého pouzdra na samopal Thompson, které v verzi WLC chybělo. Protože kanadská armáda nebyla schopna odebrat vyrobené množství WLC, byla modifikace WLC dodávána také do americké armády, kde sloužila spolu s WLA. Přes 30.000 kusů WLA a WLC bylo dodáno spojencům pod programem půjčky a pronájmu, především do Sovětského svazu. Produkce WLA byla zastavena po válce, ale znovu obnovena v době Korejské války, v letech 1949-1952.

Armáda je využívala především pro vojenskou policii, doprovod a jako motospojky. Armáda schválila pro vojenské použitý také postranní vozík ("sajdkáku"), tato konfigurace se však během války na Evropské bojiště nedostala. Spojenecké motocykly nebyly používány jako bojová vozidla, nebo pro přepravu vojsk jako u německé armády a tak vybavení postranním vozíkem zůstalo omezené na armádní použití v U.S.A..  

 

Harley-Davidson WLA Pavla Rogla

Druhý Harley-Davidson WLA Pavla Rogla

Harley-Davidson WLC, JDK Dundee